zavrieť článok

1. Podnikanie na internete

Ak ste zavítali na tento web, zrejme premýšľate o rozjazde podnikania na internete. Prevádzkovanie internetového obchodu so sebou prináša mnoho nových výziev, ale môže prinášať aj radu úskalí. Na Slovensku funguje viac ako 11 tisíc internetových obchodov, a to číslo neustále narastá.

Prečo to väčšinou nevyjde

Bohužiaľ veľká časť internetových obchodov neuspeje a počas prvého roka prevádzky zanikne. Prečo? Poďme sa pozrieť, aká spravidla býva ich motivácia.

Chcem rýchlo zbohatnúť za málo peňazí

Toto je asi najčastejší dôvod neúspechu. Prevádzkovateľ má pocit, že keď založí internetový obchod, rýchlo zbohatne a nebude s tým mať až tak veľa práce. Ale počas krátkej doby spozná, že to tak nie je. V lepšom prípade to "zabalí" hneď. V tom horšom preinvestuje značnú časť svojich osobných financií a nápadu sa vzdá až neskôr.

Som nekomunikatívny človek

Obchod, či už internetový, alebo ten klasický, je o komunikácii. Ak nie ste komunikatívny, buď si k sebe nájdite niekoho, kto je, alebo sa do toho radšej nepúšťajte. Pravdepodobne by ste dopadli ako v známej divadelnej hre. Prevádzkovanie obchodu by rozhodne nemalo byť anonymné, zákazníci s vami budú chcieť a dokonca musieť komunikovať.

Chcem predávať niečo, čo majú všetci a nerozumiem tomu

Tretí dôvod neúspechu značne súvisí s prvým bodom. Je to o vidine rýchleho zisku pri predaji niečoho, čomu ani poriadne nerozumiem. Je potrebné si uvedomiť, že vďaka tomu, koľko je u nás eshopov, je nevyhnutne nutné sa nejakým spôsobom odlíšiť od konkurencie. Ale to ide dosť ťažko, ak ponúkam rovnaký tovar ako oni, a navyše sortimentu nerozumiem - teda nemôžem postaviť podnikanie ani na odbornom poradenstve.

Ako k tomu pristupovať, aby ste uspeli?

  • Majte pripravené finančné rezervy - nech si hovorí kto chce čo chce, do začiatku budete potrebovať nejaké peniaze. Budete potrebovať nakúpiť prvý tovar, vytvoriť eshop, zaplatiť prvé faktúry, a ak nebudete mať z čoho, dostanete sa do problémov ešte skôr, než vlastne poriadne začnete,
  • Myslite na ľudí, nie na peniaze - je obrovský rozdiel v tom, ako nad projektom premýšľate. Vaše premýšľanie ovplyvňuje štýl komunikácie, ktorým pôsobíte na vonok a budujete svoju značku. Preto myslite predovšetkým na to, aby od vás zákazník odchádzal vždy s dobrým pocitom. Majte prozákaznícky prístup, myslite prvýkrát na neho, než na seba. Jeho návratnosť je hlavne v tom, že vás ľudia začnú odporúčať ďalej ako spoľahlivého partnera, kde boli spokojní,
  • Buďte trpezliví - úspešný internetový obchod nepostavíte cez noc. Nepostavíte ho ani za mesiac. Bude to trvať minimálne rok, kým uvidíte, že to skutočne prináša ovocie. Avšak nesmiete sa zastaviť a po celú dobu prevádzkovania eshopu myslieť predovšetkým na zákazníka.

A že je toho na začiatok priveľa?

Áno, je. Viem to, pretože sa internetovým obchodovaním zaoberám dlho. A práve preto, aby sme vám tú cestu uľahčili, sme pripravili tento projekt. Portál MôjPrvýEshop.sk vás prevedie všetkými dôležitými krokmi internetového podnikania.

Ako na to?

  • Majte jasno v tom, čo chcete predávať,
  • Snažte sa predávať to, čomu rozumiete,
  • Všetko sám nezvládnete, využite služby špecialistov v jednotlivých odboroch,
  • Majte finančnú rezervu, než podnikanie rozbehnete,
  • S peniazmi šetrite a to čo zarobíte, investujte ďalej!

Autorom článku je

Martin Matějka Martin Matějka Špecialista online marketingu
www.martinmatejka.cz

Informujte svojich priateľov:

 
 

Založte si zcela ZDARMA na zkoušku testovací e-shop v naší službě Shoptet.cz

Nevypĺňajte toto pole:
 

Diskusia

  • martin napísal:
    12.2.17 14:59
    Monika , presne vy ste typ na skrachovanie Odpovedať

  • Monika napísal:
    25.1.16 22:12
    Predam orginalne cistiace vyrobky na co kolvek 100%kvalite za supet vihodnu cenu ozvite sq Odpovedať

 

Pridať komentár

 
Vaše meno
Nevypĺňajte toto pole:
Email
Správa
Vložením správy súhlasíte s podmienkami ochrany osobných údajov

Loader

 
Sprievodca úspešného eshopára