zavrieť článok

14. SEO alebo prví návštevníci

SEO možno voľne preložiť ako optimalizácia pre vyhľadávače. Po registrácii do porovnávačov tovaru a príprave PPC kampane budú ďalším zdrojom návštevnosti vášho eshopu zrejme práve vyhľadávače. Veľmi rýchlo po spustení webu sa na neho prídu pozrieť (popr. o fakte, že váš eshop existuje, môžete dať Googlu ručne vedieť) vyslancami vyhľadávačov - takzvaní roboti. Títo roboti si celý web prelezú skrz na skrz a stránky, ktoré na webe nájdu a tie ktoré im budú pripadať zaujímavé, si uloží do databázy.

Všetky stránky tiež nejako oboduje, a vyhodnotí, pre ktoré kľúčové slová je každá stránka zaujímavá. Potom už nič nebráni tomu, aby sa jednotlivé stránky začali zobrazovať vo výsledkoch hľadania na rôzne slová a frázy. Ako ale docieliť, aby vyhľadávače zobrazovali odkaz konkrétne na môj web niekde hore?

Pochopte, ako vás ľudia hľadajú

Prvým krokom, ktorý by ste mali vykonať, by mala byť analýza kľúčových slov. Ide hlavne o to pochopiť, ako ľudia hľadajú vaše produkty a služby. O to, ako pri hľadaní výber upresňujú, podľa akých parametrov sa rozhodujú, alebo aké typy informácií ich zaujímajú.

Pre analýzu kľúčových slov budete potrebovať pracovať s nástrojom ako Google Keyword Planner. Tento nástroj vám pri zadaní niekoľkých hlavných slov alebo fráz ponúknu rôzne ďalšie varianty, ktoré ľudia zadávajú do vyhľadávacieho políčka.

Všetky kľúčové slová a frázy si starostlivo zapisujte a rozdeľujte ich do tematických skupín. Keď takto roztriedite všetok sortiment, môžete postúpiť k ďalšiemu kroku.

Časté parametre, podľa ktorých ľudia upresňujú výber tovaru, si ukážeme na príklade kúpy chladničky: Základná myšlienka je nákup chladničky. Ľudia hľadajú napríklad: Chladnička, chladnička Zanussi, chladnička Zanussi 60cm, vstavaná chladnička, vstavaná chladnička AA +, a tak ďalej.

Pripravte im vstupné stránky

Keď už poznáte kľúčové slová, ktoré ľudia hľadajú, môžete začať zostavovať štruktúru. Tá, ktorú dostanete od výrobcu či dodávateľa, spravidla nereflektuje to, ako ľudia tovaru hľadajú, a preto je potrebné štruktúru upraviť.

Zostavte štruktúru tak, aby pre každý typ kľúčového slova existovala vhodná cieľová stránka. Teda ak sa vrátime k príkladu s chladničkami, mali by u vás existovať napríklad tieto stránky:

  • Výpis všetkých chladničiek (kategória Chladničky),
  • Výpis všetkých chladničiek od určitého výrobcu,
  • Výpis všetkých chladničiek od určitého výrobcu v určitej šírke (Chladnička Zanussi 60cm),
  • Výpis všetkých vstavaných chladničiek,
  • Výpis všetkých vstavaných chladničiek Bosch.

A týmto spôsobom je potrebné roztriediť všetky kategórie eshopu. Docielite tým toho, že pre každé, hoci sebamenšie kľúčové slovo, bude existovať vhodná cieľová stránka a vy tak budete z vyhľadávača posielať hľadajúcich na relevantné výsledky = teda umožňujete vyhľadávaču ponúknuť im odpoveď na ich otázku. A on vás za to bude milovať.

Ponúkajte zaujímavé informácie

Základom úspechu je, aby u vás zákazníci našli to, čo hľadali. V tomto ohľade nie je dôležité, či je to priamo produkt, ktorý predávate. Môže to byť veľa iných vecí - dobrá rada, parametre daného produktu, recenzie nejakého tovaru, hodnotenia, skúsenosti ...

V rámci inteligentného marketingu, ktorý na internete funguje veľmi dobre, by mala byť vaša primárna snaha v tom, ponúkať čo najviac. Návštevníci vašich stránok to ocenia a budú si vás pamätať. Tým získavate to najdôležitejšie, čo môže eshop mať - dobré meno!

Avšak obsahový marketing súvisí  s vyhľadávačmi a SEO. Tým, že budete publikovať zaujímavé informácie, budete zároveň vytvárať mnoho nových stránok v rámci svojho webu a tým sťahovať návštevnosť cez mnoho ďalších kľúčových slov.

Recenzie, testy, skúšky - Keď svojmu sortimentu naozaj dobre rozumiete, podeľte sa s informáciami o tovare s ostatnými. Produkty testujte, skúšajte, foťte, natáčajte a píšte. Podeľte sa o skúsenosti ako pozitívne, tak aj negatívne.

Užívateľský obsah, hodnotenia, recenzie - dajte svojim zákazníkom možnosť sa vyjadriť. Dajte im možnosť komentovať Vaše produkty, hodnotiť ich, písať stručné recenzie a svoje skúsenosti. Jasné, časť komentárov či recenzií bude takzvaný "konkurenčný odpad", ale celkom iste nazbierate kladné body od ostatných nakupujúcich. Už niekoľkokrát bolo preukázané, že najčastejšie ľudia nakupujú nie na základe drsného marketingu, ale na základe odporúčania ostatných. Sme už takí :-)

Fotky a produktové videá - ďalší druh obsahu, ktorý priťahuje pozornosť zákazníkov. Mať produkt nafotený zo všetkých strán je jednoducho skvelé. Áno, je to prácne, a preto to konkurencia zrejme príliš nerobí - opäť máte možnosť vystúpiť z radu. Tí úspešní to robia, napríklad na Alza.cz je u väčšiny produktov viac než 10 fotiek!

Keď mu ponúkate sortiment, kde je výstižnejší video, urobte ho! Opäť ide o formát, ktorý priťahuje pozornosť. A pozornosťou v tomto prípade mám na mysli odkazy - práve také odkazy, ktoré vám pomôžu privádzať návštevnosť aj ten "SEO efekt".

Ako teda na to?

  • Vykonajte analýzu kľúčových slov - pomôže vám pochopiť, akými spôsobmi ľudia hľadajú vaše produkty,
  • Upravte štruktúru eshopu podľa toho, čo ľudia často hľadajú. Ponúknuť im vhodné cieľové stránky = ponúknuť im odpovede na ich otázky,
  • Nezameriavajte sa na jedno alebo dve kľúčové slová. Zamerajte sa na tú obrovskú skupinu ďalších, menej hľadaných kľúčových slov, ktoré sú konkrétnejšie a teda aj konverznějšie.

Autorom článku je

Pavel Ungr Pavel Ungr SEO konzultant
blog.bloxxter.cz

Informujte svojich priateľov:

 
 

Založte si zcela ZDARMA na zkoušku testovací e-shop v naší službě Shoptet.cz

Nevypĺňajte toto pole:
 

Diskusia

Podeľte sa o svoje skúsenosti a názory.

 

Pridať komentár

 
Vaše meno
Nevypĺňajte toto pole:
Email
Správa
Vložením zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů

Loader

 
Sprievodca úspešného eshopára