zavrieť článok

11. Dôveryhodný eshop

Spôsobov, akými možno budovať dobré meno, čiže brand (značku) vášho internetového obchodu, je mnoho . Pozrime sa na tie najdôležitejšie. Vezmeme to ako jednoduchý zoznam bodov, ktoré by mal váš internetový obchod spĺňať.

Viditeľné kontaktné údaje a fotky

  • Majte viditeľné kontakty všade, kde to dáva zmysel,
  • V kontaktoch či sekcii "o nás" majte fotky konkrétnych ľudí, s ktorými bude zákazník komunikovať. Bude sa mu k vám volať ďaleko ochotnejšie, keď si bude vedieť predstaviť, kto je na druhej strane,
  • Nepoužívajte fotky z fotobanky, ale nafoťte reálne pracovníkov eshopu,
  • Fotky je možné využiť aj priamo v detaile produktu,
  • Nedávajte ako kontakt ICQ - v dnešnej dobe je to znak neprofesionality,
  • Vždy a na každej stránke majte viditeľný telefonický kontakt.

Označenie prevádzkovateľa

  • Majte na webe viditeľne označené, kto je jeho prevádzkovateľom,
  • Majte vždy viditeľne napísanú adresu a mesto, v ktorom bývate,
  • Jazdia k vám zákazníci? Dajte do kontaktov Google mapu a fotku svojej predajne/výdajne/skladu,
  • Ak je to možné, pridajte fotku sídla, prevádzky alebo predajne. Dobrá je aj fotka skladu, ak máte čo ukázať.

Iniciujte kontakt

  • Neschovávajte se za anonymitu internetu,
  • Ukážte, že sa ľudia majú kde opýtať, poskytnite návštevníkom kontaktný formulár v detaile produktu,
  • Ukážte, že ste ochotní poradiť a rozumiete svojmu sortimentu, vyzvite návštevníkov k akcii.

Komunikujte!

  • Komunikujte slušne a otvorene, píšte tak, aby ľudia textom verili - vyvarujte sa slov ako "najlepší", "najlacnejší" a podobne,
  • Ponúkajte užívateľom čo najviac informácií o vašom sortimente, viac fotiek, viac popisu, viac zaujímavostí, skúsenosti, recenzie atď.,
  • Ak vaše produkty ponúkajú aj konkurenčné eshopy, snažte sa o nich poskytnúť iné informácie, než konkurencia - skúste vaše top produkty ručne popísať (nespoliehajte sa na popisky od výrobcu či dodávateľa, tie majú všetci rovnaké) - je potreba sa odlíšiť a ponúknuť viac.

Prehľadný a moderný design

  • Web, ktorý vyzerá ako z roku 1998, asi príliš dôveru nevzbudí, najmite si schopného webdesignera, ktorý vytvorí funkčný eshop. Nebojte sa do eshopu investovať, veď je to vaša hlavná vizitka,
  • Ukážte zákazníkom, že to s obchodom myslíte vážne.

Cenotvorba

  • Uvádzajte vždy ceny vrátane DPH a napíšte to k nim, uistite návštevníkov, že ide o cenu vrátane dane,
  • V objednávke uvádzajte viditeľne cenu dopravy a platby, málo čo odradí zákazníka viac, než skryté poplatky.

Využívajte Heuréku!

Heuréku (a samozrejme aj ďalšie porovnávače tovaru) používajte pretože ľudia všeobecne dôverujú iným ľuďom, ktorí sú im podobní a nie sú prevádzkovatelia eshopu. Heuréka je neutrálna pôda pre zdieľanie názorov na obchod a produkt, a preto je vhodné ju implementovať.

  • Zapojte sa do programu Overené zákazníkmi,
  • Reagujte na nepríjemné reakcie - avšak vždy vecne a slušne, snažte sa ponúknuť nespokojným zákazníkom priateľské riešenie,
  • Pridajte si na eshop widget (jedná sa o drobné rozšírenie stránok, v Shoptete si ho môžete jednoducho nastaviť v administrácii) od Heuréky, ktorý ukazuje percentuálnu spokojnosť ostatných zákazníkov,
  • Pridajte recenzie zákazníkov do detailu produktu v košíku - odbúrate tak posledné zvyšky nedôvery.

Ďalšie možnosti

  • Pokiaľ to nie je vyslovene nutné, nevyžadujte pre nákup registráciu,
  • Pri objednávke chcite len potrebné informácie. Tie ostatné buď nechcite vôbec, alebo iba ako nepovinné položky,
  • U formulárov, tesne vedľa poľa pre zadanie osobných údajov, uveďte, čo sa s nimi bude diať (nepredáme váš telefón call centrám, nebudeme vás spamovať, atď.)
  • Vystelte produkty testami - užívateľskými, vaším vlastným, nezávyslími (dTest) alebo dodávateľskými.

Záver

V tomto článku som sa pokúsil popísať základné prvky internetového obchodu. V prípade, že budete tieto kroky dodržiavať a ctiť, mal by byť Váš obchod vnímaný ako dôveryhodné miesto k nákupu. A nielen k nákupu - ale aj na získanie informácií či rád.

Len tak docielite to, aby váš obchod bol ostatnými odporúčaný, zmieňovaný na sociálnych sieťach a tým pádom obľúbený v komunite zákazníkov.

Čo si z toho odniesť

  • V zásade je to jednoduché. Používajte sedliacky rozum a snažte sa zákazníkom ukázať, že to myslíte vážne, a že práve vy ste tí, ktorí im nielen čosi predajú, ale aj dobre poradia a pomôžu,
  • Nebojte sa nechať nahliadnuť zákazníkom pod pokrievku vášho obchodu. Ukážete im, že idete s vlastnou kožou na trh - tí rozumní to ocenia,
  • Pamätajte na to, že vaša značka je to, čo vás bude v dlhodobom meradle živiť. Nerobte teda nič, čo by jej znižovalo dôveryhodnosť.

Autorom článku je

Jan Kvasnička Jan Kvasnička User Experience dizajnér
www.kvasnickajan.cz

Informujte svojich priateľov:

 
 

Založte si zcela ZDARMA na zkoušku testovací e-shop v naší službě Shoptet.cz

 

Diskusia

Podeľte sa o svoje skúsenosti a názory.

 

Pridať komentár

 
Vaše meno *
Nevypĺňajte toto pole:
Správa *

Loader

 
Sprievodca úspešného eshopára
 

Je škoda nechať si tieto informácie pre seba...
Dajte o nás vedieť svojim známym