zavrieť článok

12. Porovnávače tovaru

Teraz máme už všetky prípravy za sebou a eshop je pripravený na prvých zákazníkov. Tí tam ale neprídu sami - ciest ako k vám priviesť zákazníkov je niekoľko, najrýchlejšou možnosťou je zaregistrovať svoj ​​eshop do porovnávačov tovaru a inzerovať tam, kde sú potenciálni zákazníci s vysokou motiváciou ku kúpe!

Prečo práve vyhľadávače tovaru

Heuréku a ďalšie vyhľadávače tovaru navštívia denne milióny užívateľov. Tí sa často vyznačujú vysokou motiváciou ku kúpe. Zvyčajne po príchode na stránky e-shopu, nakúpi väčší podiel týchto užívateľov, ako je tomu u rady iných zdrojov návštevnosti. Priemerné náklady na získanie jednej objednávky pritom bývajú rozumné.

Ako inzercia vo vyhľadávačoch tovaru funguje

Základom inzercie vo vyhľadávačoch tovaru je XML súbor. Jedná sa o textový súbor s informáciami o tovare, ktorý generuje váš e-shop. Tento súbor vyhľadávač tovaru pravidelne načítava a získava tak informácie o vašej ponuke.

Adresu XML súboru so svojou ponukou uvediete v nastavení inzercie počas registrácie do daného vyhľadávača tovaru. V rámci registrácie potom možno uviesť aj doplnkové informácie, ako kontakty pre zákazníkov atp.

Aké sú vyhľadávače tovaru v SR

Vyhľadávanie tovaru v súčasnej dobe v SR dominujú Heureka.sk a Pricemania.sk. Tieto veľké vyhľadávače tovar doplňuje rad menších.

TOP vyhľadávače tovaru v SR

Prečo za inzerciu platiť

Niektoré vyhľadávače tovar umožňujú inzerovať zadarmo. Zvyčajne však má táto bezplatná inzercia výsledky horšie, než inzercia platená. Odporúčame ju preto vyskúšať. Najlepšie tak, že si vo vyhľadávači nabijete kredit v rozumnej výške. Po jeho vyčerpaní vyhodnotíte, napr. pomocou Google Analytics, aké výsledky vám inzercia priniesla.

Čo je dobré vedieť o fungovaní inzercie

  • Obvykle prináša dobré výsledky za rozumnú cenu,
  • Platená inzercia funguje na princípe PPC reklamy,
  • Je vhodné odborne nastaviť, využite radšej služby profesionálov,
  • Výsledky možno ďalej zlepšovať, napríklad za pomoci špecializovanej technológie Mergado.

Autorom článku je

Michal Janík Michal Janík Špecialista výkonového marketingu
www.michaljanik.cz

Informujte svojich priateľov:

 
 

Založte si zcela ZDARMA na zkoušku testovací e-shop v naší službě Shoptet.cz

Nevypĺňajte toto pole:
 
 

Modul nie je aktívny.

 
Sprievodca úspešného eshopára