zavrieť článok

10. Predštartová kontrola

Ešte než svoj nový eshop spustíte, doporučujem otestovať, ako jednotlivé časti a funkcie bežia. Je lepšie stráviť jedno odpoludnie testovaním, než neskôr zistiť, že vám to či ono nefunguje správne, naštvete zákazníkov, a budete to potom ešte dlho žehliť.

Skúste pre kontrolu použiť tento zoznam

  • Prejdite si objednávkový proces, či funguje ako má, možno vyplniť všetko podstatné, nie sú v ňom chyby, je dostatočne intuitívny, možno meniť počet kusov produktov v košíku atď.. Zamerajte sa na to, čo sa stane, keď urobíte chybu - zmaže sa mi to všetko a musím začať znova?
  • Skontrolujte emaily, ktoré chodia zákazníkom pri rôznych variantách dopravy a platby, napríklad aby v emaile pri platbe dobierkou nebolo "zaplaťte prevodom na účet ...",
  • Skúste, či fungujú správne formuláre, či je ich možné vyplniť a odoslať, a že skutočne prídu,
  • Vo formulároch otestujte správnu funkčnosť povinných a nepovinných políčok a či obsahujú nápovedu, ktorá mi skutočne napovie, čo mám vyplniť,
  • Otestujte, či kolónka email nejde odoslať pokiaľ vyplním nesprávny tvar emailovej adresy,
  • Otestujte prihlásenie k newsletteru - najmä že sa email zapíše do distribučného zoznamu,
  • Skontrolujte preklady jazykových mutácií, a to ako na webe, tak v emailoch, ktoré z iných mutácií chodia zákazníkom (nezabudnite na informácie o stave objednávky, o potvrdenie, o pridanie k newsletteru, na upozornenie kamaráta na zaujímavý produkt ...),
  • Ak máte jazykové mutácie a na nich rôzne meny, skontrolujte, že sa ceny prepočítavajú podľa správneho kurzu,
  • Ak ceny exportujete do systémov prepravných spoločností overte si, že aj do ich systému sa generujú správne sumy - zákazníci by potom mohli byť nemilo prekvapení,
  • Skontrolujte telefónne čísla a emaily, ktoré na webe máte. Jednak, či ich máte správne napísané, a hlavne či určite fungujú,
  • Otestujte, či na webe správne funguje filtrovanie alebo zoradenie produktov, výber variant tovaru v detaile produktu. Tu vznikajú často chyby z programátorskej nepozornosti. Tiež bývajú časté problémy v kompatibilite prehliadačov (Internet explorer, Firefox, Chrome, Opera ...),
  • Skontrolujte, či na webe nemáte slepé odkazy. Vhodný nástroj k tomu je XENU,
  • Preverte, či je povolená indexácia robotom. Túto informáciu nájdete v súbore robots.txt umiestnenom na roote Vášho webu (väčšinou je umiestnený tu www.domena.cz/robots.txt),
  • Otestujte, či sa web správne zobrazuje v rôznych prehliadačoch (Internet Explorer, Firefox, Chrome, Opera, Safari),
  • Otestujte aspoň základnú funkčnosť cez mobilné zariadenia (smartfóny, tablety),
  • Skontrolujte nastavenie Google Analytics, či je vložený kód pre základné meranie a či je nastavený Ecommerce Tracking - teda pokročilejšie meranie v Google Analytics.

Autorom článku je

Lukáš Pítra Lukáš Pítra Špecialista online marketingu
www.lukaspitra.cz

Informujte svojich priateľov:

 
 

Založte si zcela ZDARMA na zkoušku testovací e-shop v naší službě Shoptet.cz

 

Diskusia

Podeľte sa o svoje skúsenosti a názory.

 

Pridať komentár

 
Vaše meno *
Nevypĺňajte toto pole:
Email *
Správa *

Loader

 
Sprievodca úspešného eshopára
 

Je škoda nechať si tieto informácie pre seba...
Dajte o nás vedieť svojim známym