zavrieť článok

17. Stále je čo zlepšovať

Gratulujem, prešli ste všetkými zásadnými krokmi, ktoré vám pomôžu vybudovať úspešný eshop. Na koniec si dovolím pridať niekoľko rád.

Budujte značku

Pracujte na svojej značke. V dlhodobom horizonte je to to najcennejšie, čo váš obchod bude mať. Ľudia radi nakupujú v overených a vyskúšaných obchodoch. Nemajú potom strach minúť viac peňazí. Snažte sa byť vo svojom odbore autoritou, snažte sa vychádzať zákazníkom v ústrety, snažte sa im pomáhať riešiť ich problémy.

Zákazníci vám to budú oplácať svojou vernosťou a odporúčním ďalším ľuďom. Je to najlacnejší spôsob propagácie. A je tiež najhodnotnejší. Zákazníci, ktorí chcú nakúpiť práve u vás, nebudú riešiť cenu. Chcú jednoducho vás.

Len sa rozhliadnite okolo. Koľko ľudí nakupuje v Alze, pretože jej veria? Koľko ľudí nakupuje v Mall? Tieto obchody ťažia z toho, že dlhodobo poskytujú skvelé služby, vychádzajú v ústrety zákazníkom a hoci sú drahšie, sú veľmi obľúbené. A aj títo velikáni kedysi začínali na rovnakej méte, ako ste teraz vy.

Publikujte zaujímavosti

Súvisí to s budovaním značky - ak sa chcete stať v odbore uznávaným hráčom, musíte preukázať, že svojmu odboru rozumiete. Len tak presvedčíte zákazníkov, že práve u vás je dobré nakupovať. Ľudia radšej nechajú svoje peniaze u niekoho, kde im dobre poradia s výberom a ukážu nezaujatý pohľad na produkt.

Preto sa snažte tieto zaujímavé informácie ponúkať a publikovať. Publikujte (úplne najlepšie na blogu, je priradený k vášmu eshopu) odborné články, publikujte recenzie svojich produktov, nebojte sa zverejniť aj negatívne recenzie a ohlasy na nejaký produkt.

Dodávajte k svojim produktom čo najviac fotiek. Že je to veľa práce? Áno, je, a preto to najskôr konkurencie nerobí. Potrebujete sa odlíšiť.

Točte produktové videá, videorecenzie, využívajte moderné formáty.

Rozvíjajte svoje služby

Snažte sa ponúkať návštevníkom viac funkcií. Pridávajte funkcie ako napríklad zoznam želaní, newsletter (e-mailový spravodaj), upozorňovanie na novinky podľa zadaných parametrov, určite toho ide vymyslieť veľa.

Cieľom by malo byť ponúkať toľko zaujímavých funkcií, že zákazníci jednoducho nebudú mať akúkoľvek potrebu chodiť ku konkurencii.

Omotajte si zákazníkov svojím prístupom okolo prsta.

Nesnažte sa byť len eshop. Buďte komunitným miestom, kde bude možné podeliť sa s ostatnými o svoje názory, skúsenosti a informácie.

Vymýšľajte funkcie, ktoré inde nemajú. Nebojte sa pustiť do sveta niečo, čo nie je priamo predajným kanálom. Napríklad eshop SmallCars zaviedol SmallCars Garáž - miesto, kde si môžu zákazníci zostaviť zbierku svojich modelov a zdieľať ju so svojimi priateľmi a známymi.

Musí vás to baviť

A hlavně, musí vás to bavit. Provádzkovať internetový obchod nie je len práca, alebo obživa. Je to svojím spôsobom vaše dieťa, o ktoré sa staráte. A dobrým rodičom nebudete, ak vás to nebude baviť. S prevádzkovaním eshopu je to v podstate dosť podobné. Musíte sa mu venovať na 100% a nikdy nezaspať na vavrínoch.

GratulacePrajem vám, za celý Shoptet team, veľa šťastia a uskutočnených objednávok :-)

Autorom článku je

Martin Matějka Martin Matějka Špecialista online marketingu
www.martinmatejka.cz

Informujte svojich priateľov:

 
 

Založte si zcela ZDARMA na zkoušku testovací e-shop v naší službě Shoptet.cz

 

Diskusia

Podeľte sa o svoje skúsenosti a názory.

 

Pridať komentár

 
Vaše meno *
Nevypĺňajte toto pole:
Email *
Správa *

Loader

 
Sprievodca úspešného eshopára
 

Je škoda nechať si tieto informácie pre seba...
Dajte o nás vedieť svojim známym