11. Dôveryhodný eshop
Spôsobov, akými možno budovať dobré meno, čiže brand (značku) vášho internetového obchodu, je mnoho . Pozrime sa na tie najdôležitejšie. Vezmeme to ako jednoduchý zoznam bodov, ktoré by mal váš internetový obchod spĺňať.
Viditeľné kontaktné údaje a fotky
- Majte viditeľné kontakty všade, kde to dáva zmysel,
- v kontaktoch či sekcii "o nás" majte fotky konkrétnych ľudí, s ktorými bude zákazník komunikovať. Bude sa mu k vám volať ďaleko ochotnejšie, keď si bude vedieť predstaviť, kto je na druhej strane,
- nepoužívajte fotky z fotobanky, ale nafoťte reálnych pracovníkov eshopu,
- fotky je možné využiť aj priamo v detaile produktu,
- nedávajte ako kontakt ICQ - v dnešnej dobe je to znak neprofesionality,
- vždy a na každej stránke majte viditeľný telefonický kontakt.
Označenie prevádzkovateľa
- Majte na webe viditeľne označené, kto je jeho prevádzkovateľom,
- Majte vždy viditeľne napísanú adresu a mesto, v ktorom bývate,
- Jazdia k vám zákazníci? Dajte do kontaktov Google mapu a fotku svojej predajne/výdajne/skladu,
- Ak je to možné, pridajte fotku sídla, prevádzky alebo predajne. Dobrá je aj fotka skladu, ak máte čo ukázať.
Iniciujte kontakt
- Neschovávajte se za anonymitu internetu,
- Ukážte, že sa ľudia majú kde opýtať, poskytnite návštevníkom kontaktný formulár v detaile produktu,
- Ukážte, že ste ochotní poradiť a rozumiete svojmu sortimentu, vyzvite návštevníkov k akcii.
Komunikujte!
- Komunikujte slušne a otvorene, píšte tak, aby ľudia textom verili - vyvarujte sa slov ako "najlepší", "najlacnejší" a podobne,
- Ponúkajte užívateľom čo najviac informácií o vašom sortimente, viac fotiek, viac popisu, viac zaujímavostí, skúsenosti, recenzie atď.,
- Ak vaše produkty ponúkajú aj konkurenčné eshopy, snažte sa o nich poskytnúť iné informácie, než konkurencia - skúste vaše top produkty ručne popísať (nespoliehajte sa na popisky od výrobcu či dodávateľa, tie majú všetci rovnaké) - je potreba sa odlíšiť a ponúknuť viac.
Prehľadný a moderný design
- Web, ktorý vyzerá ako z roku 1998, asi príliš dôveru nevzbudí, najmite si schopného webdesignera, ktorý vytvorí funkčný eshop. Nebojte sa do eshopu investovať, veď je to vaša hlavná vizitka,
- Ukážte zákazníkom, že to s obchodom myslíte vážne.
Cenotvorba
- Uvádzajte vždy ceny vrátane DPH a napíšte to k nim, uistite návštevníkov, že ide o cenu vrátane dane,
- V objednávke uvádzajte viditeľne cenu dopravy a platby, málo čo odradí zákazníka viac, než skryté poplatky.
Využívajte Heuréku!
Heuréku (a samozrejme aj ďalšie porovnávače tovaru) používajte pretože ľudia všeobecne dôverujú iným ľuďom, ktorí sú im podobní a nie sú prevádzkovatelia eshopu. Heuréka je neutrálna pôda pre zdieľanie názorov na obchod a produkt, a preto je vhodné ju implementovať.
- Zapojte sa do programu Overené zákazníkmi,
- Reagujte na nepríjemné reakcie - avšak vždy vecne a slušne, snažte sa ponúknuť nespokojným zákazníkom priateľské riešenie,
- Pridajte si na eshop widget (jedná sa o drobné rozšírenie stránok, v Shoptete si ho môžete jednoducho nastaviť v administrácii) od Heuréky, ktorý ukazuje percentuálnu spokojnosť ostatných zákazníkov,
- Pridajte recenzie zákazníkov do detailu produktu v košíku - odbúrate tak posledné zvyšky nedôvery.
Ďalšie možnosti
- Pokiaľ to nie je vyslovene nutné, nevyžadujte pre nákup registráciu,
- Pri objednávke chcite len potrebné informácie. Tie ostatné buď nechcite vôbec, alebo iba ako nepovinné položky,
- U formulárov, tesne vedľa poľa pre zadanie osobných údajov, uveďte, čo sa s nimi bude diať (nepredáme váš telefón call centrám, nebudeme vás spamovať, atď.)
- Vysteľte produkty testami - užívateľskými, vaším vlastným, nezávislými (dTest) alebo dodávateľskými.
Záver
V tomto článku som sa pokúsil popísať základné prvky internetového obchodu. V prípade, že budete tieto kroky dodržiavať a ctiť, mal by byť Váš obchod vnímaný ako dôveryhodné miesto k nákupu. A nielen k nákupu - ale aj na získanie informácií či rád.
Len tak docielite to, aby váš obchod bol ostatnými odporúčaný, zmieňovaný na sociálnych sieťach a tým pádom obľúbený v komunite zákazníkov.
Čo si z toho odniesť
- V zásade je to jednoduché. Používajte sedliacky rozum a snažte sa zákazníkom ukázať, že to myslíte vážne, a že práve vy ste tí, ktorí im nielen čosi predajú, ale aj dobre poradia a pomôžu,
- Nebojte sa nechať nahliadnuť zákazníkom pod pokrievku vášho obchodu. Ukážete im, že idete s vlastnou kožou na trh - tí rozumní to ocenia,
- Pamätajte na to, že vaša značka je to, čo vás bude v dlhodobom meradle živiť. Nerobte teda nič, čo by jej znižovalo dôveryhodnosť.
Modul nie je aktívny.